Frågor & svar

Leveranstid

Normal leveranstid inom Sverige är mellan 2-3 dagar, under förutsättning att produkten finns i lager.

Ångerrätt / öppet köp

Som kund hos ReservdelsRC har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Meddelande om retur ska skickas till vår kundtjänst via kontaktformuläret på sajten senast 14 dagar från mottagandet av varan. Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan.  Observera att ångerrätt endast gäller på postorder och ej gäller vid köp i den fysiska butiken

Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan) detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto.

Min beställning har dröjt 3 dagar eller längre, och har inte skickats ännu

Detta beror vanligtvis på att en eller flera produkter i din beställning är tillfälligt slut hos vår leverantör, eller att det är en eller flera beställningsvaror som skickas till vårt lager från vår leverantör, då vi får in en order på produkterna. Om din vara är en beställningsvara kommer det att finnas en uppskattad leveranstid på produktens egen sida.
Om vi inte har samtliga varor i lager inom ett par dagar, delas din beställning upp på följande sätt:

De produkter som finns i lager skickas. Restnoterade produkter skickas så snart vi får in dem i lager igen. Du betalar naturligtvis bara en fraktavgift oavsett hur många delleveranser din order delas upp i.

Observera att vi oftast inte kan bekräfta ett exakt datum för en delleverans, men vanligtvis kan leveransen ske inom en kort tid.

Om du har väntat länge på din delleverans, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Jag har inte fått min skickade order

Om din order är skickad men du inte mottagit en avisering från Posten, ber vi dig att kontakta Postens lokala avhämtningsställe där du bor för att se om din försändelse ligger där. Posten kan söka på försändelse-id som finns i den leveransbekräftelse du fått från oss, alternativt på ditt namn.

Om din order är skickad med DHL, ber vi dig istället att kontakta vår kundtjänst och uppge ditt order/ -kundnummer.


Beställningsvara

Om en vara står som beställningsvara, innebär det att vi kommer att få in varan igen. Vi kan dock inte ange ett exakt datum då olika leverantörer har olika långa leveranstider.
Vanligtvis tar det mellan 3 till 7 dagar för en slutsåld vara att komma in i lager igen. Håll utkik på vår sida för att hålla dig uppdaterad om produktens lagerstatus.

Reklamation / garanti

För att en reklamation skall godkännas ska felet ha funnits vid leveransen och ej uppkommit till följd av oaktsamhet eller oförsiktigt användande. Vi erbjuder oss alltid att ta in en produkt mot reklamationsrätten och låta en tekniker göra en oberoende bedömning, om felet anses vara ursprungligt kommer ReservdelsRC att avhjälpa felet och returnera en fungerande produkt utan kostnad för dig som kund. I annat fall kommer vi att lämna ett kostnadsförslag på vad det skulle kosta att reparera alternativt returnera produkten.

Vi lämnar alltid ett kostnadsförslag som du får ta ställning till innan vi reparerar produkten. Om varan inte täcks av reklamationsrätten kommer ReservdelsRC att debitera fraktkostnaden samt en felsökningsavgift.

Förskottsbetalning

Vid förskottsbetalning skall det totala ordervärdet betalas till bankgiro 220-5987, uppge även ditt referensnummer (fakturanummer) vid betalningen.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.